Етикети

, , , , , , ,

„Здравей Ани. Поздравления за полезния блог.
Пиша ти, за да споделя и моя опит, който се надявам да бъде полезен за всички посетители на блога.
От близо година имам диагноза дерматозиазис (нещо средно между дерматит и псориазис), иначе си имам плаки в областта на главата от близо 20 г. Използвал съм за лечение много неща – от препарати с кортикостероиди, до различни шампоани. Истината е, че те просто имат краткотраен временен ефект. Откакто ми поставиха гореспоменатата диагноза се зачетох малко по-сериозно за псоразиса като заболяване. Последната година ходих при 1 лекарка в Пловдив, която ми комбинира първоначално няколко лекарства: кортикостероидни препарати, заедно с хранителни добавки и мазила. Ефектът беше много продължителен по време на самата терапия, дори и след като я спрях напълно. Ето какво комбинирах: шампоан Кертиол Псо, Елосалик, Дипросалик лосион, 5% салицилово олио (изготвят го по рецепта в аптека, близо до МУ „Пловдив”), хранителната добавка Неопсорал – съдържа витамини и 2 билки. Едновременно с това ми каза да избягвам употребата на мазни храни, шоколад, кафе, алкохол, цигари.
Известно време след терапията отново се появиха петна, като отидох при лекарката – тя ми предписа някои от същите препарати, но само толкова. Отговори ми, че ще е така, да не очаквам чудеса. С това нейното не се съгласих напълно. Заех се да чета сериозно за псориазиса. Това, което реших да изпробвам е комбинация от вътрешно лечение с билки, хранителен режим и пробиотици и външно лечение само с шампоани, салицилово олио и само при тежки ситуации – кортикостероиди. Резултатите надминаха очакванията ми, само в някои периоди, когато съм затрупан с работа и не мога да спазвам абсолютно целия режим, се връщат отново петната, иначе имам хубава чиста кожа.
Ето какво комбинирах. Първоначално направих 1 цикъл (всъщност започнах да пия чая още по време на лечението с препаратите) с чая на Мария Требен (ако някой има нужда от рецептата, мога да му я изпратя или да потърси в интернет) –самият чай го продават в сайтовете за билки, но аз лично ходих да ми го изготвят в билковата аптека, гр. Пловдив, до бившия ресторант „Азия”. Мария Требен описва и диета – какви храни следва да се избягват – въпреки че нейната диета отчасти си противоречи с диетата на д-р Пегано, която също се отнася за псориазиса. Независимо от всичко аз си направих собствена диета, при която избягвах почти всички храни, описани от 2мата, с изключение на млечните продукти. После постепенно започнах да включвам всички видове забранени от тях храни и да следя как те ще повлияят на моя метаболизъм. Така установих, че най-бързо се появяват петна:
1. Ако не пия много течности през деня;
2. Ако ям сладки неща – единственото сладко, което си позволявам е мед и сушени плодове;
3. При прекалена употреба на мазни храни, в това число тежък кашкавал и други.
Усетих, че когато съм затрупан с работа и съм много напрегнат, тогава петната избиват още на следващия ден. Също при усилено потене, както и при негативни емоции.
Четох, че принципно дерматологичните заболявания, в това число и псориазиса избива най-често на кожата, поради прекалено голяма натовареност на черния дроб, а също повишаване пропускливостта на чревната мукоза и преминаване в кръвта на множество токсични вещества от храната. Ето защо направих 1 пълен цикъл с пробиотик от серията „Ентеросан” за чернодробни заболявания.
Междувременно смених чая с един друг. Другият чай не съдържа толкова билки, колкото първия на Мария Требен. Вторият чай съдържа една специфична билка, наречена сарсапарила. Тя се съдържа в хранителната добавка Неопсорал. В няколко сайта пише, че сарсапарилата именно действа за пречистване на кръвта и специално намира приложение при болни от псориазис. Този вторият чай на мен ми е по-вкусен от първия – има лек приятен аромат на канела. Ако някой има нужда от рецептата, мога да му я изпратя. Отново се изготвя в билковата аптека.
Сега пия чай, комбинация само от сарсапарила и бял трън (другата билка в хранителната добавка Неопсорал), както и комплексни витамини. Избягвам сладките неща и мазните храни. Напоследък жегата ми влияе много отрицателно, както и напрегнатото ежедневие, но погледнато преди 1 година – нещата изглеждат много по-добре.
Искрено се надявам да съм помогнал поне малко на всички. При нужда от линкове, адреси и др. оставам отворен и съм готов да изпратя всичко, което съм описал тук“