Етикети

, , , , , , , , , , , , , , ,

Много от нас страдат от псориазис по скалпа на главата,Аз лично съм от засегнатите, това беше първото място , на което ми се появи . Тъй като получих доста запитвания на е-мейла относно това , реших да обобщя опита си в една тема. Напомням ви , че ще е супер , ако ми изпратите е-майл на :abaklaian@gmail.com ,  с вашата история за заболяването и това , което ви е помогнало.Всички мнения са добре дошли,a аз поемам ангажимента да побликувам ,това което сте ми изпратили.

Първото , с което почнах да си мажа скалпа на главата беше – сок от истинско алое , това беше в период , в който не осъзнавах какво се случва с мен и реших , че алоето като доказан лек за какво ли не , ще има резултат. Общо взето на ръка се изтискват  листата му.. количеството , което се получава е доста малко , а играчката е огромна.Реултатът за 2 месеца беше , леко поизбледняване на петната , по-малко люспи , но без да се махне.След което , продължих мазането с лосион Елком. Писала съм подрoбно за опита ми с него –  тук. Важното,което трябва да се знае е ,че и той облекчава временно, но не лекува.Съдържа кортикостероиди и общо взето подтиска проблема, така че НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ. Продължих да използвам.. нещо странно и жълто ,което го правеше някакъв лекар от Пловдив , в квартал Смирненски. Не искам да си спомням как се казва, нито какво беше това чудо.. само знам ,че ме беше срам да излизам защтото бях като пате в главата. Определено не ми помогна.. а го използвах месеци.. Продължих с шампоани… пиша за тях по ред на номерата.

1.Bioderma Node K с редуване на Bioderma DS+  .Първият е специализиран за псориазис, дерматити и т.н. , докато вторият е за пърхут.И двата при мен имат един и същи резултат – леко намаляване на сърбежа .Ноде К , го дават за изчистване на люспите .Незнам , но при мен има точно обратният ефект.. люспите се увеличават ,с тази разлика ,че са доста по-малки и по-ронливи , което също е силно неприятно,защото барна ли си косата, започват да пада бели неща по дрехите…Смея да твърдя ,че съм го ползвала достатъчно дълго.. просто си мислих ,че няма алтернатива . Друг недостатък на тези шампоани е ,че струват около 30 лева и стигат за около месец, зависи колко сте пестеливи.. може и за по-малко да ви изкара.За мен това не са малко пари , а при липсата на задоволяващ резултат , беше чисто безумие да продължавам да го купувам. Тук искам да вметна ,че имам познати , на които им е помогнал доста повече . Доволни са и продължават да го ползват.. доколкото знам след определено време е хубаво да се купи и серумът към тази серия ,който се нанася ,стои се известно време с него и се измива. Общо взето този тип шампоани на Биодерма съдържат салицилова киселина , която сама по себе си лющи плаките.Като цяло самата салицилова киселина , може да се намери на далеч по-достъпна цена.Аз съм е ползвала за плаки по тялото ,преди мазане с други продукти. Хубаво е преди да си вземете , да се консултирате с дерматолог ,който да определи колко точно силна трябва да е , а в аптеките ще ви забъркат каквото трябва .

2.Ла Рош – мисля че отново се води против пърхут , но може да се използва и при псориазис. Пак съдържа салицилова киселина , така че и тук важи гореспоменатото.

3. Ducray Kertyol P.S.O – може би този шампоан даде най-добър резултат при мен. Ефектът за съжаление е временен.Отново е на базата на салицилова и глюколова киселина. Кожата не се бели толкова много от него ,също така  определено имах леко подобрение и успокоение на кожата в областта на главата.

4.Зехтин в какъвто и да е детски шампоан.Тази идея ми хрумна супер случайно .Сипва се на око около 1/3та зехтин , може и малко по малко.После преди употреба се разклаща добре, защото зехтина обикновено стои отгоре.Може вместо зехтин да се използва и конопено олио.После го оставяте да постои 2-3 минути и тогава изплаквате.Ефектът е доста по-добър от каквито и да е шампоани.Както съм казвала и друг път , предпочитам естествените методи .Първо излизат пъти по-евтини и второ при мен дават доста добър резултат.Не се притеснявайте – косата не се замазнява.

Общо взето засега съм спряла експерименти с други неща, тъй като за момента , зехтинът определено върши работа . Има още няколко шампоана , за които съм чувала добри отзиви.Това са катранен шампоан – ползвала съм го твърде малко , за да дам мнение за него , но имам познати , които са доволни. Друг шампоан , който пък изобщо не съм ползвала е XERIAL P . но там също съм чувала хубави неща ,както и за Blue Cap.Истината е ,че вариантите са много и както сами знаете , при всеки за съжаление е индивидуално. Общо взето шампоаните за псориазис варират между 25-30 лева , а другият по евтин и икономичен вариант е да си забъркате нещо с натурални масла ,като – зехтин , бадемово, ленено ,конопено , пшеничено . Може да си ги сложите дори в балсама или в маската за коса. Както казах при мен това дава супер резултат. Ако ви се занивама пък , може да съчетаете и двете неща.

Ще се радвам ако споделите , какво ви помага на вас .