Етикети

, , , , , , ,

Много често попадам на информация за прякото влияние на храната върху псориазиса.Аз съм убедена ,че човек е това , което яде.Така че тези теории ми се струват правдоподобни. Следващият един месец, ше започна изчистване на организма ми чрез житен режим,лечебно гладуване ,както и прочистване на черният дроб . Повече информация ще дам след като го направя.Аз съм вегетарианка от 5 години,честно казано консумацията на месо, или в случая Неконсумацията му, не ми е повилиала върху плаките,въпреки това според много лекари , месото е противопоказна храна.

Изброените по -долу храни съм ги събирала от различни извадки ..просто реших да ги структурирам за да ги има всички на едно … дано ви е полезно

Пртивопоказни храни:

    • червено месо
    • говеждо, свинско, телешко и всичко, приготвено от тях: хамбургери, колбаси и прочие…вътрешности (сърце, бъбреци, мозък, черен дроб и т.н.) С овнешкото да не се ядат нишестени продукти.
    •  мазни меса като (патица, гъска), кожи, пържени меса , пушени, печени с много подправки, печени в тесто, недобре сварени.
    • всякакви мазни храни.
    • яйца
    • млечни продукти (прясно мляко).кисело мляко може да се консумира,тъй като то е пробиотик ,но доста по-добре е да консумирате кефир, за да се избегнат излишните консерванти и стабилизатори ,които се слагат в млеката
    • кексове, торти, сладкиши, сладолед, шоколад и др
    • цитрусовите плодове (при псориартричен артрит)
    • ядки
    • соеви продукти
    • Кафето, алкохолът
    • пикантните сосове и подправки
    • Бял хляб и всички продукти от бяло брашно
    • Ягоди малини, къпини
    •  всички картофови – домати, патладжани, пипер, картофи, тютюн
    • ракообразни (раци, онари, скариди),  миди калмари и т.н. пържена риба или риба, печена в тесто, маринована риба, пушена риба.Трябва да се избягват морските дарове с черупка, заради високо съдържание на наситени мазнини в тях
    • Дрожди и продукти от дрожди
    • Всички пържени продукти, пица, сладки каши, оцет, маринати, пушено, остри подправки, кокос, палмово масло.
    • Не комбинирайте зърнени, т.е. каши, хляб и т.н. със сок от цитрусови, задушени или сушени плодове.
    • Не комбинирайте цитросови плодове и сокове от тях с млечни продукти (сирене, мляк, кис.мляко)
    • Не комбинирайте никакви плодове с изделия от бяло брашно (хляб, каши, макарони)
    • Не комбинирайте ябълки, банани и динени с други продукти
    • Не добавяйте мляко, захар или сметана в кафето или чая
    • Не киселинообразуващи продукти (белтъзи, мазнини, нишестета, захар и масло) в едно и също хранене
    •  да не се ядат големи количества лектини – има ги в бананите, чушките, краставиците, доматите, житните растения.
    • готвената храна да не е стара, пържена, приготвена в микровълнова печка, с консерванти, оцветители, подобрители и т.н. Допуска се прясно сготвена храна от органични продукти, включително месо, яйца и птици, но за предпочитане е вегетарианската храна или ако се яде месо, то да е от студеноводни риби, което е богато на есенциални мастни киселини.
    • всички видове газирани напитки

Позволени храни :

  • зелени листни зеленчуци, така също и грудкови. Съотношението на тези зеленчуци трябва да бъде три от тези, които растат над земята към едно за тези, които растат под земята. Спазвайте алкално-киселинния баланс. Зеленчуците и плодовете трябва да бъдат 80% от дневната диета.
  •  Пресни плодове – те пречистват организма. Да се избягват, обаче, при случаи на кандидозни и гъбични инфекции.
  • Риба, птиче месо и агнешко като животински протеин (Вегетарианците трябва  да имат предвид, че кафявият ориз и бобът допринасят за набавяне на протеина). Те трябва да съставят 20% от дневната диета
  • Пробиотици (кисело мляко, кефир) с активни култури.Мляко (с пониженено съдържание на мазнини, обезмаслено), бита сметана, сухо мляко на прах, козе, соево, бадемово мляко, краве масло, маргарин с понижено съдържание на мазнини, извара и изкиснато сирене ( с понижено съдържание на мазнини и сол),
  • чесън и лимонов сок, особено при кандидозни инфекции
  • масло от ленено семе
  • Богати на необходимите на рибено масло и омега-3 мастни киселини, са сардините и сьомгата. Полезни са скумрията и пъстървата.  Омега-3 могат да бъдат набавени и чрез консумация на ленено семе и сусам
  • пълнозърнести храни, които са богати на фолиева киселина и фибри.Пълнозърнест хляб също ,но не прекалено , тъй като той е киселинна храна
  • От плодовете се препоръчват: ябълки (печени), кайсии, повечето видове ягоди, вишни, смокини, фурми, грозде, грейпфрути, лимони, лайм,манго, нектарини, папайа, портокал, праскови, ананас.дребни сини сливи, стафиди, киви.
    Авокадао, червени боровинки, касис, сливи (едри сини) може да се хапват в малки количества.
  • Пресните ябълки, банани и дини могат да се хапват само отделно от друга храна и то по малко. Особено бананите,тъй като са противопоказни
  • аспержи, цвекло, броколи, брюкселско зеле, бяло зеле, моркови, краставици, чесън, маруля, салата, лук, маслини, пащърнак, тиквички, спанак, зимен лук, батат, ямс, кълнове.
    В много малко количество може и: царевица, сушен боб, грах, леща. Ревен, гъби.
  •  От ядките –бадеми, и по-рядко лешници
  • макаронени изделия (без бяло брашно)
  • овнешко, с отделена мазнина, добре приготвено, НЕПЪРЖЕНО, 1-2 седмично, но не повече от 110-170 гр. на едно ядене.
  • пуешко, кокоше, немазен дивеч (всичките без кожа, за предпочитане само бяло месо), 2-3 пъти седмично.
  • Зехтин, рапично, слънчогледово, царевично, памучно, соево, бадемово, сусамово, шафраново. От сусамовото е допустима 1 ч.л. 3 пъти дневно.

Общо взето е добре да се мине на един лек режим с 80 процента сурова храна,а животинската да се намали максимално.Ако някой чак толкова приритва за млека,яйца и меса , съм написала как е добре да се консумират.Също да се избягват мазните пържени храни,бялата захар ,брашното,цигарите и алкохола.Общо взето.. да се избягват по принцип вредните храни.Един здравословен режим на хранене би подобрил цялостното състояние на организма, така че в никакъв случай не би ви навредило , ако спрете тестата или мазните пържени храни. Според мен идеята е ,че с такъв тип хранене се натоварва по – малко черният дроб, и по-лесно се изчистват червата . По този начин количеството токсини отиващо към кожата е доста по – малко… think about that…